High Availability gereksinimi nasıl hesaplanmalı?


Yüksek uygunlukla ilgili hesap yapılırken hani dakikada ya da saatte yapılan işlemlerin yapılamamasından kaynaklanan finansal zararlar hesaplanır ya genel olarak… Ne kadar düz bir mantık!

Aslında hesabı kendi şartlarınıza göre yapmanız gerekli.

Mesela tekel olduğunuzu düşünün. Bir saat hizmet veremeseniz ne olur? Hizmeti tekrar vermeye başladığınızda bir kaç saat o birikmiş işler de yapılacağı için yoğunluk olur. İnsanlar biraz şikayet eder. O kadar…

Yaptığınız işi hayli iyi yaptığınızı düşünün. Yılda bir kere bir saat kadar hizmet veremediniz diye müşterileriniz kalite olarak size yaklaşamayan rakiplere mi giderler? Gidenler gitsin, nasılsa orada daha fenasını yaşayıp geri dönecekler.

Ancak yüksek rekabet ortamlarında müşteriyi kısa bir downtime’da bile rakibe kaptırmak mümkündür. O zaman hassas olmanız gerekir işte.

Peki en fazla yüksek rekabet ortamı teknolojide vardır diye varsayarsak… Orada da bir durmak lazım. Apple’ı düşünün. IPhone’da olsun IPad’de olsun bırakın hizmetin kısa süre aksamasını, ürün satabilmek için aylarca bekleyen müşteriler oluyor. Ama hissedilir ölçüde müşteri başka tarafa gitmiyor!

Bazen verimlilik hesaplarının çok düz mantıkla yapıldığını düşünüyorum.

Bu yazı Performans yönetimi içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s