Project Server 2007’de bir kuyruk sorunu ve çözümü


Project Server 2007, 2003’e göre önemli bir yenilik olarak kuyruklama sistemini getirdi. Performans algısı açısından önemli bir fayda sağlanmış olsa da bazı konularda karışıklık seviyesi de yükselmiş oldu.

Yaşanan önemli sorunlardan biri, bazı durumlarda bazı job’ların “getting queued” durumunda takılı kalması. Bu joblar belirli bir projeyle ilgili olarak sonraki jobların da yapılmasını engelleyebilir. İlgili projenin checked out durumda kalmasına sebep olabilir. Hatta admin olarak force check-in yapmaya çalıştığınızda bile kuyruktaki iş yüzünden force check-in’i gerçekleştiremeyebilirsiniz.

İki önemli soru var:
1. Bu durumu yaşadığımda sorunu nasıl aşabilirim?
2. Bu durumun sebebi nedir? Tekrar oluşmasını nasıl engelleyebilirim.

Birinci sorudan başlayalım. Sorunu çözmek için “getting queued” durumunda takılı kalan job’ı iptal etmelisiniz. Ama bunu normal ayarlarla yapamazsınız. Aşagıdaki yolu izlemeniz gerekir:

Project Web Access Server Settings sayfasında, Queue bölümünde Manage Queue’yi tıklayın.
Gelen sayfada Advanced Options bölümünü açın.
Advanced Options bölümünde Cancel jobs getting enqueued seçeneğini seçili hale getirin.

Bu işlem, bu tür işlerin iptal edilebilmesi için gereklidir.

Daha yukarıdan hangi zaman aralığındaki işleri görüntüleyeceğinizle ilgili kısımda da kuyruğa alınırken takılı kalmış işi görecek şekilde tarih aralığını değiştirmeniz gerekebilir.

Bu işlemleri yaptıktan sonra “getting enqueued” durumundaki işi seçip ‘cancel’ edebilirsiniz.

Aslında cancel etmeden önce denenecek bir şey daha var. Ama bunu anlatmak için ikinci ana sorumuza gelmemiz gerekiyor: Bu tür sorunlar nasıl oluşur ve nasıl tekrar oluşmamalarını sağlayabiliriz?

Bir işin bu durumda olmasının sebebi şudur: Kuyruk işlenecek bir işi almak üzere bilgilendirilmiştir ama yapılacak iş için gerekli tüm veriyi henüz alamamıştır. Bu yüzden de işi kuyruklama konumunda beklemektedir. Mesela büyük, satır sayısı ve custom alanları fazlaca olan bir proje kaydedilmeye başlamış olabilir. Ama kullanıcı kayıt işlemi yüzde yüz bitmeden project professional’ı kapatmış ya da server ile bağlantıyı kesmiştir. Bu durumda kayıt işlemi kuyruklanmaya devam etmektedir, henüz tamamlanamamıştır. Böyle bir işi yukarıda belirttiğimiz gibi cancel etmeden önce ilgili istemciyi sunucuya tekrar bağlayarak işin bitmesini sağlamaya çalışabilirsiniz. Bunu yapamıyorsanız, cancel yoluna gitmelisiniz.

Tekrar bu durumla karşılaşmamak için, kullanıcılarınız status bar’ı kontrol etmeyi alışkanlık haline getirmeli. Project Professional’ın status barında kuyrukla ilgili bilgiler görülür. Kaydetme gibi sunucuda kuyruklama ile yapılan işlerde işin yüzde yüz bittiğinden emin olmadan bağlantınızı kesmeyin.

Bu yazı Project Server içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s