İş zekası projelerinde kademeli bir uygulama sağlık verilir. Çoğunlukla öncelikle satıştan başlanır ve ardından diğer departmanlar ve satışın daha karmaşık yönleriyle ilgili işlevsellikler eklenir.
Ama bu geçiş sürecinde bir sorun yaşanabilir: Farklı raporlar farklı seviyelerde olacaktır. Kimi raporlar operasyonel veritabanı üzerinde çalışırken kimi de küpler üzerinde çalışabilirler. KPI’ların kimi küpten kaynaklıyken, bazıları operasyonel veritabanından dolduruluyor olabilir. Hatta bazıları belki elle yapılan hesaplarla destekleniyordur.
Neredeyse hiç bitmeyecek geçiş sürecinde (analiz ve raporlama ihtiyaçları sürekli değişiyor olacağı için) insanların kafasını karıştırmadan nasıl hizmet vereceksiniz? İşte burada SharePoint devreye giriyor. SharePoint’te iyi bir organizasyonla tüm raporlama ve analiz ihtiyaçlarını buradan karşılayabilirsiniz. Bu, size önemli bir ara katman sunmuş olacaktır. Arka sistemleri geliştirdikçe raporlarınız ve KPI’larınız daha yetenekli hale getirilebilir ve oluşturulan yeni altyapılara bağlanabilirler.
Kritik nokta, kullanıcıların süreç boyunca rahatsız olmadan değişikliklere uyum sağlayabilmeleri! Bunu başaramazsanız, iş zekası sisteminiz ölü doğmuş demektir.