Program, portfolio, campaign, ve dahi project


Proje yönetiminde tanımlarda anlaşabilmek önemlidir. Proje olarak yürütülen işlerin seviyelerine göre adlandırılma şekilleri de önemli tabii.

PMI’ya (Project Management Institute) göre, proje “a temporary endeavor undertaken to create a unique product or service” olarak tanımlanıyor. Yani “örneği görülmemiş bir ürün ya da hizmet yaratmak için geçici bir süreyle girişilen çaba”. Burada iki kavram önemli: Birincisi geçicilik. Projelerin başlangıç ve bitiş zamanları olmalı. İkincisi ise örneği görülmemiş olması. Rutin olarak tekrar tekrar aynı şekilde yürütülen bir çalışma proje olarak tanımlanamaz.

Projeler büyüdükçe işler biraz daha karışıyor. Bir konu odaklı olarak gruplandırılabilen çok sayıda projeniz olabilir mesela. Bu durumda bunları “program” olarak adlandırıyoruz.

Ya da büyük bir organizasyonda tek bir konu odaklı da olmayan çok sayıda proje olabiliyor. Bu durumda bu projelerin bütününe portfolio adını veriyoruz. Organizasyonun büyüklüğüne göre tüm organizasyon için tek bir portfolio ya da her bir departman için birer portfolio tanımlanabilir.

Bir de campaign var, yani kampanya. Kampanya daha çok siyasi ya da sivil bir kazanım amacıyla yürütülen projeleri adlandırmakta kullanılıyor. Seçim kampanyası, ağaçlandırma kampanyası, terörü yok etme kampanyası gibi…

Bu yazı Proje yönetimi içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s