Imperative – Declarative Programlama


Imperative ve declarative programlama hakkında daha önce çok kısa yazmıştım. Çok değerli bir arkadaşım msn’de bu konuyu bana sorunca, biraz daha detaylı olarak konuyu anlattığım bir konuşma geçti. İçeriğin faydalı olduğunu düşündüğüm için konuşmayı aynen buraya alıyorum.

İmla kurallarına dikkat edilmemiş bir ‘konuşma’ olduğunu unutmayın. Büyük küçük harf, cümle bütünlüğü, yazı ortamına göre değil, konuşma ortamına göre kullanılmış durumda…

Çağdaş

hocam size kavramsal bi şey soracağım

şimdi bu

imperativ ile declarative programlama ne demek tam olarak

çünkü

mustafa:

mesela kod güvenliğinde

hangi izinleri istediğini

kod içinde de belirtebilirsin

bu durumda detaylı yazman gerekir

ya da attribute olarak da belirtebilirsin

detay yoktur

sadece ne istediğini tarif edersin

ya da asp.net 1.1’deki güvenlik konusunu düşün

login yönetimi için kod yazman gerekiyordu bolca

sonra 2.0’da login kontrolünü getirdiler

eskiden kod yazarak yaptığın pek çok şeyi

property ayarlayarak yapıyosun

imperative programlama, komutlarla programlama demektir

tek tek yapılacak şeyi kodlamak

declarative programlama ise tarifle programlama demektir

ne istediğini söylersin

ortam kendisi yapar

Çağdaş :

süper oldu şimdi

mustafa:

programcılar teknolojinin gelişiminin çeşitli aşamalarında kendi yaptıkları işlere takılırlar

Alışkanlıklarına takilıp kalırlar

elle yapmaya alıştıkları şeyler ortam tarafından yapılır hale gelince

eski alışkanlıklarına saplanıp kaldıkları için statükocu hale gelirler

halbuki bir önceki neslin elle yaptığı şeyler baksalar

takılıp kalmalarının ne kadar sakıncalı olduğunu farkedebilirler

Reklamlar
Bu yazı Genel içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Imperative – Declarative Programlama

  1. Anonymous dedi ki:

    ah bir de şu alışkanlıklardan kurtulsak. php ile 45 gün gece gündüz kod yazdıktan sonra şu yazıyı okumakta hiç iyi gelmedi bana.çaktın şimşekleri başıma.tşkler

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s